Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

MENGEJUTKAN !!! PENYELAM YANG BERUSIA 80 TAHUN INI MENGGEGERKAN DUNIA DI SEGITIGA BERMUDA, LIHAT LAH APA YANG DIA TEMUKAN DISANA?? SUNGGUH MENGERIAKAN ....

MENGEJUTKAN !!! PENYELAM YANG BERUSIA 80 TAHUN INI MENGGEGERKAN DUNIA DI SEGITIGA BERMUDA, LIHAT LAH APA YANG DIA TEMUKAN DISANA?? SUNGGUH MENGERIAKAN ....

Mengerikan penyelam berumur 80 th. ini masuk di Segitiga Bermuda yang demikian mengagetkan umat Islam Cerita anak watan ini yaitu untuk buka ruangan memikirkan seseorang yang tetap masih cuba merungkai permasalahan yang berlegar untuk berikan faedah yang bermanfaat dalam kehidupan. 

Semuanya yang jalan dengan kekuasaan Allah Taala yang cuba menguji hamba-hamba-Nya untuk mengulas khazanah alam yang secubit ini. 

Seorang orang lama berumur 80 th. datang dari negara Bermuda, William Gillies baru saja mengeluarkan buku berjudul Reefs, Wrecks & Relics Bermuda Underwater Heritage atau Karang, Bangkai Kapal, serta Relik Warisan Alam Bawah Laut Bermuda.  

Dalam bukunya, Gillies bercerita pengalamannya menyelami Lautan Bermuda. 

Seperti dimuat The Royal Gazette, Rabu 28 April 2010, walau mustahil saja lagi turun untuk menyelam ke air laut, tetapi ingatannya mengenai saat mudanya sebagai pencari harta di bangkai kapal, belum pupus.
Dengan menyelam, saya kenali kekayaan laut Bermuda. 

Banyak tempat yang misteri di muka Bumi, namun Segitiga Bermuda atau kerap dimaksud Segitiga Setan tempat lautan di Lautan Atlantik disangka yang paling keras serta menyeramkan. 

Serta narasi seram tempat itu menebar ke seantero sejagat. Narasi itu menebar lewat buku, iklan product telekomunikasi hingga filemayar lebar. Banyak yang belum tahu di mana sesungguhnya letak tempat misteri itu. 

Segitiga Bermuda itu sesungguhnya yakni tempat di dalam garis titik yang berhubung dengan tiga tempat dari beberapa kepulauan 
gugusan 

Amerika Tengah iaitu negara kepulauan Bermuda, Puerto Rico, serta Miami di Amerika Serikat. 
Beberapa orang yang menetap di Bermuda, telah sekuat tenaga melawan rupa-rupa narasi menakutkan itu. Sebab
daerah yang hidup dari beberapa makhluk Allah yang lain ini dapat mengakibatkan beberapa 
pelancong menjauhi tempat ini lantaran narasi seram itu. 

Satu di antara memori permulaannya tentang laut Bermuda yakni momen tenggelamnya satu kapal menawan Sepanyol, Cristobal Colon di tempat Karang Utara, 25 Oktober 1936. Waktu kapal itu terbenam, Gillies masih tetap berumur enam th.. 

Gillies memulai penyelamannya pada 1965, saat dia berusia 35 th.. Penemuan satu bel dari kapal tua yang terbenam menyebabkan hasratnya untuk menyelam serta mencari sebagian bekas harta 

yang karam di basic laut. Objek-objek menarik di pasir serta sekitaran bangkai kapal kerap dia jumpa di dasarnya. Misalnya potongan lampu tua mempunyai bahan bakar minyak ikan paus. 

Kadang-kadang dia serta rakan selamannya peroleh pecahan atau potongan tembikar atau porselin. 

Sebagian potongan itu dia rekonstruksi menggunakan fiberglass serta getah damar. Sebagian karya restorasi Gillies saat ini dipajang di Bermuda Underwater Eksplorasi Institute (BUEI). 

Sebagian benda diakui Gillies misterius. Umpamanya, dia dapatkan paip berkarat yang tersimpan di peti kayu di satu kapal monitor yang hancur serta terbenam dimuka th. 1900-an.

Ada lagi benda berbentuk kumpulan-kumpulan kristal berbentuk cincin kecil. 

Ini mungkin saja saja saja saja saja digunakan seseorang wanita untuk hiasi gaunnya. 

Sesungguhnya anak watan itu cuba menghidupkan kembali tempatnya supaya sebagian pelancong dapat bertandang ke kawasannya yang terselindung pelbagai khazanah alam. 

Siapa juga kita, jangan sampai gampang bersangka pada momen yang aneh serta pelik itu mainan, kerana sesungguhnya Allah bakal menguji hamba-Nya dengan pelbagai ujian pada sesiapa yang dikehendaki. Allah Maha Pemurah lagi Maha Penyayang!

Sumber : informasi-maslahat7